Ny hjemmeside og bookingsystem 1. okt

Hej alle medlemmer af Hirtshals Tennisklub

Vi er nogle stykker: Esben Henriksen, Uffe Toft og undertegnede, som har brugt en del tid på, at lægge vores administration over i et samlet IT system ved navn ForeningLet pr. 1. oktober. Det indeholder medlemsregistrering, booking, hjemmeside og økonomisystem m.m.

Det betyder, at hvert medlem får et ny kode og at I skal booke baner via den nye hjemmeside.

Koden bliver tilsendt hvert medlem. Bookingen foregår på denne måde:

1. Gå ind på Hirtshals Tennisklub’s hjemmeside.
    2. Aktiver „Booking Portal“ i menuen. Den nye booking portal’s login kommer nu frem.
  2. Indtast mailadresse og kodeord (Kodeord bliver udsendt i en særskilt mail). Sæt kryds i „Husk mig“, så huskes kodeordet sålænge den same PC benyttes.
  3. Den nye booking portal kommer nu frem med en sin egen menu indholdene flere muligheder (De kommer i brug på et senere tidspunkt).
  4. Aktiver menupunktet „Booking“, hvorefter dato og 4 baner dukker op som henholdsvis B1, B2, B3 og B4 og visende en uge ad gangen.
  5. Dato for reservationen vælges ved at aktivere feltet „Dato“ hvis datoen ligger længere fremme end indeværende uge.
  6. Tidspunktet vælges ved at aktivere "en grøn firkant“ ud for det ønskede tidspunkt, i hele timer.
  7. En dialogboks kommer op med det navn som er logget ind. Ved at stille markøren i feltet, skrive navnet på de øvrige medlemmer, fremsøges disse.
  8. Tidsrum for reservationen angives i feltet „faktisk tidspunkt“ under navnene. Flere sammenhængende timer kan reserveres i samme arbejdsgang.

9 Reservationen bekræftes nu ved at aktiverer knappen „Book“.

1. En bekræftelse på reservations afsendes nu via mail til deltagerne.

Fremtidens opkrævninger af kontingent og lign. kommer også til at foregår via det nye system.

Herudover får vi pr. 8. oktober installeret fiberbredbånd i klubhuset, således at der bliver wifi. Signalet til telefonerne bliver bedre både ude og inde og man kan gå på nettet med sin PC i klubhuset. På sigt kan vi installere en Ipad i klubhuset, så man også kan booke herfra.

Det kan være, der bliver lidt bøvl i starten, det må vi tage med, men på sigt, vil det spare os en masse tid.

Mange hilsner fra

Esben, Uffe og Susanne